Algemene Voorwaarden SIMPELWEG Elke

Overeenkomst

Van een overeenkomst is sprake wanneer:

  • U zich aanmeldt voor een behandel-/coachingstraject, gesprek, training, workshop of iets dergelijks via de website, via e-mail, telefonisch of schriftelijk.
  • Wij een schriftelijke, mondelinge of telefonische overeenkomst afsluiten.
  • U een product aanschaft via de website.

Annulering

Consumenten / particulieren
Behandel- of coachingsgesprekken, zowel face to face als online, kunnen tot 24 uur van tevoren kosteloos worden verzet. Indien korter van tevoren wordt verzet, kunnen kosten (€45,00) bij u in rekening worden gebracht.
Voor consumenten is annulering binnen 14 dagen na betaling c.q. start van de levering van de overeenkomst mogelijk zonder opgave van redenen. Hiertoe dient een e-mail verzonden te worden aan contact@simpelwegelke.nl. De kosten van al geleverde diensten zullen van het reeds betaalde bedrag worden afgetrokken, waarna het restant minus €25,-administratiekosten zal worden teruggestort.
Deelname aan trainingen/workshops kan tot 5 werkdagen van tevoren worden geannuleerd. In dat geval is €25,- aan administratiekosten verschuldigd. Wordt korter van tevoren geannuleerd, dan is het volledige bedrag verschuldigd en vindt geen restitutie plaats.

Bedrijven
Voor bedrijven is annulering niet mogelijk. Indien een coachingstraject-, training of programma om wat voor reden dan ook geen doorgang kan vinden, zal onderling afgestemd worden over de financiële afhandeling.

Betaling

Betaling ontvang ik graag binnen 14 dagen na factuurdatum. Indien u het verschuldigde bedrag niet binnen 14 dagen na de factuurdatum heeft betaald, dan krijgt u een laatste gelegenheid om de factuur zonder ophoging van kosten binnen 14 dagen alsnog te betalen. Als betaling uitblijft dan kan ik een beroep doen op een incassobureau. U dient alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden die ik redelijkerwijs moet maken als betaling uitblijft.
Bij betalingsachterstand ben ik gerechtigd verdere begeleiding/coaching op te schorten totdat u aan uw betalingsverplichtingen heeft voldaan.

Coachingsdiensten voor consumenten / particulieren
Facturatie kan in één of meerdere termijnen plaatsvinden na overleg. Een eerste termijn wordt in ieder geval voor aanvang van een traject in rekening gebracht. Indien er sprake is van een éénmalige afname (bijvoorbeeld bij een eenmalig gesprek of een workshop) vindt facturatie in één keer voor de levering van de dienst plaats.

Coachingsdiensten voor bedrijven
Facturatie geschiedt in één keer voor aanvang van de te leveren dienst.

Vervanging

Als ik door ziekte of overmacht geen coaching, workshop, training of de afgesproken dienst kan geven, staat het mij vrij een vervanger in te schakelen danwel de afgesproken dienst in overleg te verplaatsen naar een andere datum.

Aansprakelijkheid

De wandelingen en oefeningen geschieden op eigen risico, voor eventuele ongelukken tijdens de wandelingen (zoals het verstuiken van een enkel) kan ik niet aansprakelijk worden gesteld.

Intellectueel eigendom

Het materiaal welke gebruikt wordt in de behandel- of coachingstrajecten en de andere diensten die ik lever mag niet worden verspreid of verveelvoudigd zonder mijn voorafgaande schriftelijke toestemming.
Dit geldt expliciet ook voor online producten en diensten.

Geheimhouding

Vanzelfsprekend ga ik vertrouwelijk om met uw gegevens. Wat u aan mij vertelt tijdens het begeleiding/ coaching traject valt onder het beroepsgeheim. Ik zal en mag daarover zonder uw toestemming geen mededelingen doen aan derden. Uitzondering is wanneer het doorbreken van de geheimhouding het enige en laatste middel is om direct gevaar voor personen te voorkomen, of wanneer ik door wettelijke bepalingen of een rechterlijke beslissing daartoe wordt verplicht.
In geval van collegiale toetsing of intervisie verstrek ik aan mijn collega’s alleen geanonimiseerde informatie waaruit uw identiteit niet te herleiden is.

Klachtenregeling

Psychologen en coaches hebben een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting.
Bent u ontevreden over een door mij geleverde dienst, dan doe ik mijn uiterste best om daar samen met u uit te komen. Als u klachten of opmerkingen heeft over de begeleiding of coaching, vraag ik u die eerst, en zo snel mogelijk met mij te bespreken.

Ik ben aangesloten bij het NIP (Nederlands Instituut voor Psychologen), bij klachten over mij of mijn coaching/begeleiding kunt u terecht bij de klachten en geschillencommissie van het NIP.

Als psycholoog NIP werk ik volgens de Beroepscode NIP. Deze code kan duidelijkheid geven over wat men van een psycholoog mag verwachten. Ook vormt de beroepscode de beoordelingsmaatstaf wanneer psychologen hun activiteiten moeten verantwoorden in het kader van een klachtenprocedure. Voor een volledige beschrijving van de beroepscode verwijs ik u naar de website van het NIP: De Beroepscode – NIP (psynip.nl).